paralotnisko.jpg

Statystyki

Wizyt dzisiaj: 11
Wizyt wczoraj: 45
Wszystkich: 271153

Wyszukiwarka

Wschód SłońcaSupremum SłońcaZachód Słońca
05:2612:2919:34
Czasy obliczone dla miejscowości Nowa Sarzyna (czas letni)

Live Tracking

Miernik parametrów napędu PPG
Redaktor: Leszek Klich   
20.03.2010.

ImageDnia 18-03-2010 otrzymałem wiadomość od firmy SPIDER o nowym mierniku parametrów silnika napędu. Przyznam, że temat mnie zaciekawił. Odpisałem więc, że owszem – temat warty podjęcia, lecz jak opisywać coś, czego nie znam? Co więcej – tego urządzenia nikt nie testował. Odmówiłem więc, żeby nie wprowadzać Was w błąd gdyby okazało się, że urządzenie ma więcej wad niż zalet. Temat nie dawał mi spokoju i postanowiłem napisać do producenta o udostępnienie lub zakup urządzenia testowego. Udało mi się kupić jedną z wersji prototypowych i w przyszłym tygodniu będę miał to “cacko” u siebie.

 

 Urządzenie jest odpowiedzią na zapotrzebowanie taniego urządzenia będącego swego rodzaju komputerem pokładowym pilota PPG. Temat wydawał mi się wart podjęcia, ze względu na nasze napędy, które muszą pracować w ekstremalnych warunkach. Czy warto zadbać o nie kupując owe urządzenie? Nie wiem, ale się dowiem testując je w praktyce i dzieląc się z Wami moimi spostrzeżeniami. Zakupione przeze mnie urządzenie dam też do przetestowania innym, aby wyrazili oni swoją opinię na jego temat.

“komputerek pokładowy” mierzy:

  • temperaturę silnika ,
  • obroty,
  • temp otaczającego powietrza,
  • wilgotność powietrza

Parametry użytkowe:

  • Pobór prądu – ok.15mA (z podświetleniem ok.35mA ),
  • Napięcie zasilania – 6 – 18V,
  • Masa Kontrolera – ok. 100g,
  • Masa okablowania kpl. – ok. 100g.

Zakresy pomiarowe:

  1. Obroty silnika – od 300 do 15.000 RPM,
  2. Temperatura głowicy silnika od 0 st. C do +230o st. C,
  3. Temperatura otoczenia – od -10 st. C do +50o st. C
  4. Wilgotność względna powietrza – od 10 do 90%
  5. Napięcie baterii – 5,5V – 18V

Sposób podłączenia (Przewidziano co najmniej dwa sposoby zasilania):

  1. Bateria 9V alkalic (klips baterii 6F22),
  2. Akumulator pokładowy 12 lub 6V – przejściówka 2 x klips 6F22,
  3. Możliwe jest użycie dowolnej baterii akumulatorków CdNi min. 6V min 200mAh.

Jednak jego wyróżniającą się zaletą jest funkcja alarmu: nastawione indywidualnie wielkości temp dla silnika – głowicy, oraz obroty maksymalne, po których przekroczeniu sygnalizuje migającymi światełkami i zmusza do zwrócenia uwagi na odczyt.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 
Alarm wygląda tak – trudno go przeoczyć :)

Zakresy alarmowe:

  1. Alarm przekroczenia zadanych obrotów (regulowany – 3000 – 14900obr/min),
  2. Alarm przekroczenia zadanej temperatury głowicy (regulowany 90 – 230oC),
  3. Alarm stanu baterii – min 5,5V.

Urządzenie zostało zaprojektowane przy współpracy pilotów PPG, więc powinno spełnić nasze wymagania. Na grupie koledzy pisali, że przydała by się funkcja pomiaru gazów wylotowych. Oczywiście zapytam producenta o możliwości ulepszenia urządzenia i jakie były by tego koszty.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Urządzenie na “stanowisku testowym” :)

Cena urządzenia ma wynosić 295zł BRUTTO i będzie objęte gwarancją producenta.

Poczekajcie kilka dni na testy urządzenia!

zapraszam

Zmieniony ( 10.07.2013. )
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież

« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Powiedzenia lotnicze

Śmigło to wentylator, służący do chłodzenia pilota. Gdy się zatrzymuje, można zobaczyć, jak pilot zaczyna się pocić.

Fotki z Galeri

Zachmurzenie

Pogody Polska

Mapa Burz w Polsce

Mapa burzowa Polski

O wyższości skutera nad opryskiwaczem
ImageDo napisania tego artykułu skłoniła mnie pewna refleksja…a także chęć pokazania może nie wszystkim znanej strony naszego „małego lotnictwa”.  Tak sobie jakiś czas temu usiadłem i zacząłem myśleć jak to jest z tymi silnikami… Powszechnym jest - wiadomo, że silniki lotnicze są jednymi z najbardziej zaawansowanych technologicznie konstrukcji… Ale czy wszystkie?
Czytaj całość
 

Kask PPG ze słuchawkami i mikrofonem

ImageW niniejszym opracowaniu przedstawiamy opis wykonania kasku do łączności. Kask taki można wykorzystać wszędzie tam, gdzie panuje hałas silnika - paralotnie z napędem, motolotnie i inne. Opis powstał na podstawie naszych żmudnych doświadczeń oraz prób w powietrzu i na ziemi.

Czytaj całość
 

Opowiadania/Relacje

Przelot Turbia - Biłgoraj
Image17-06-2007 znowu zapowiadał się mało lotny weekend. Sobotnie cumulnimbusy nie nastrajały optymistycznie do chwilowego oderwania się od ziemi. Pomimo zebrania całego szpeju do Łążka Garncarskiego nie byłem pewien czy zlot organizowany przez chłopaków z Niska wypali.
Czytaj całość